1. Generelt
Nærværende salgs- og leveringsbetingelser er gældende ved enhver form for samhandel mellem privatpersoner og Nordical A/S, Mejeribakken 6A, 3540 Lynge CVR NR: DK 24 20 76 84 - gældende: fra 01.11.2015. Når du køber varer fra Nordical A/S accepterer du samtidig, at have læst og forstået nærværende salgs- og leveringsbetingelser.
Alle priser er angivet ekskl. og inkl. moms.
Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl samt udsolgte varer. Varefotos er kun illustrative og kan afvige fra varens egentlige udseende.
Bestillinger kan kun afgives via webshoppen. Vi kan ikke behandle ordre afgivet mundtligt, over telefon, mail, fax og post. Vi gør samtidig opmærksom på, at Nordical A/S ikke har nogen fysisk butik eller showroom, hvor du kan se prøver.
Oplys altid et telefonnummer som Nordical A/S eller fragtmanden kan kontakte dig på.
2. Levering
Nordical A/S sender varer fra flere forskellige lagre, så det er ikke sikkert, at du modtager alle dine varer samtidig. Vent derfor gerne 2-3 hverdage på, at det hele bliver leveret. Leveringen sker med GLS eller Danske Distribution A/S. En ordre kan godt blive splittet op og leveret af flere omgange.
GLS
Pakker typisk med GLS. Er du ikke hjemme til at modtage pakken, tager GLS pakken med tilbage – og du skal herefter selv hente den. Efter ca. 5-7 dage sender GLS pakken tilbage vores lager, og så vil vores kundeservice kontakte dig.
Dansk Distribution A/S
Pallegods leveres af Dansk Distribution A/S. Ved større forsendelser såsom kvarte, halve og hele paller skal du være opmærksom på, at hvis du ikke er hjemme til at modtage varerne, påregnes et genudsendelsesgebyr på cirka 200 kr. ekskl. moms for at få varerne kørt ud igen. De kan ikke afhentes på en fragtcentral eller hos en vognmand. Som privatperson kan det være en god idé at få leveret til sin arbejdsplads, men sørg for at udfylde både arbejdspladsens navn samt dit eget navn som leveringsadresse, så fragtmanden kan finde dig.
Må pakken/pallen stilles, hvis der ikke er nogen hjemme?
Du kan som bemærkning til ordren skrive, at fragtmanden må stille pakken/pallen, hvis der ikke er nogen hjemme til at tage imod. Du skal dog være opmærksom på, at det er på eget ansvar.
Leveringsomkostninger
Fragtfri levering ved køb over 2.500 kr. excl. moms (dette gælder dog ikke vejsalt, bekæmpelsesmidler og lignende produkter som altid tillægges fragt). Fragtgrænse gældende pr. 7.2.2023 - ret til ændringer forbeholdes. Fragtpriserne er angivet excl. moms.
Fragtrater pr. 28.10.2024 ekskl. moms:
Vi tager forbehold for prisstingninger fra transportfirmaer.
Fragt - postpakker (0-10 kg - ikke farligt eller flydende gods) |
115,00 |
Fragt - postpakker (10-20 kg - ikke farligt eller flydende gods) |
152,00 |
Fragt på ordrer under 2500 kr. - 1/4 palle |
330,00 |
Fragt på ordrer under 2500 kr. - 1/2 palle |
460,00 |
Fragt på ordrer under 2500 kr. - 1/1 palle |
635,00 |
Fragt (Viaform granular m.m.) pr. palle, v. 1-4 paller |
635,00 |
Fragt (Viaform granular m.m.) pr. palle, v. 5-10 paller |
490,00 |
Fragt (Viaform granular m.m.) pr. palle, v. 11 paller og derover |
465,00 |
Fragt palletanke v. 1 stk |
851,00 |
Fragt pr. palletank v. 2-4 stk. |
670,00 |
Fragt pr. palletank ved 5 stk. og derover | 621,00 |
Indbæring
Fragtgebyret inkluderer ikke indbæring. Det er levering til vejside.
Ingen levering til Døgnpost og Døgnboks
Der kan ikke leveres til Post Danmarks Døgnpost og Døgnboks ordning.
Levering til ikke-brofaste øer
Ved levering til ikke-brofaste øer kan der forekomme yderligere fragtomkostninger, som webshop-systemet ikke kan tage højde for. Kontakt os venligst på nordical@nordical.dk eller skriv det som en bemærkning til din ordre, så undersøger vi hvad fragten koster. Det drejer sig bl.a. om øerne Bornholm, Fur, Anholt, Venø, Læsø, Samsø, Fanø, Orø og Ærø. Vi forbeholder os ret til at efterfakturere for færgetillæg samt eventuelt yderligere fragtomkostninger forbundet hermed.
Levering til udlandet
Ved levering til Grønland, Island og Færøerne samt øvrige udland pålægges fragtomkostninger efter de til enhver tid gældende rater.
Afhentning
Det er muligt at afhente forudbestilte varer hos Nordical A/S, Mejeribakken 6A, 3540 Lynge, dog først efter aftale med lageret.
3. Betaling
På webshoppen www.nordical.dk kan der betales med Dankort og Mastercard.
Nordical A/S krypterer alle dine kortoplysninger med SSL-protokollen (Secure Sockets Layer), således at dine oplysninger beskyttes mod uvedkommende interesser under transaktionen med NETS. Det bemærkes, at vores anvendelse af SSL-protokollen opfylder alle sikkerhedskrav, som stilles af NETS
Vi gemmer ingen oplysninger om dit Dankort.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Alle bestillinger betales med Dankort.
4. Fortrydelsesret, returnering & reklamation
Varer med fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret i forbindelse med køb af varer fra Nordical A/S. Fristen regnes fra den dag, hvor du har modtaget de købte varer, og du forpligter dig til inden for denne frist på en klar og utvetydig måde at give os besked om, at du ønsker at gøre din fortrydelsesret gældende. Vi anbefaler i denne forbindelse, at skriver til os på nordical@nordical.dk
Du forpligter dig endvidere til at sende den pågældende vare retur til Nordical A/S senest 14 dage efter, at du har givet os meddelelse om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Det påhviler i denne forbindelse dig at afholde omkostninger i forbindelse med tilbageleveringen af varen til Nordical A/S.
Vi gør opmærksom på, at du hæfter for eventuelle forringelser af varen, såfremt du har anvendt den pågældende vare i et videre omfang, end hvad der har været nødvendigt for, at du har kunnet fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på.
Vi vil refundere den betalte købspris inden for 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse af købet. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde købssummen, indtil de(n) pågældende vare(r) er blevet modtaget retur, eller indtil du fremlægger behørig dokumentation for, at varen er blevet returneret.
Det bemærkes, at refusionen af din købssum vil ske ved bankoverførsel, hvorfor du bedes meddele dit registrerings- og kontonummer til os senest samtidig med din meddelelse om fortrydelse af købet.
Beskadiget under forsendelse
Heldigvis sker det sjældent, men det kan desværre ske, at din pakke eller indholdet har taget skade under forsendelsen. Er uheldet ude, beder vi dig om at gøre opmærksom på det ved modtagelsen og kontakte vores kundeservice hurtigst muligt.
Reklamation eller fejllevering
Oplever du fejllevering, defekte varer eller ønsker du at reklamere, beder vi dig kontakte vores kundeservice.
Vi opfordrer alle, til at kontrollere deres ordre ved levering.
Reklamation
Nordical A/S yder 2 års reklamationsret i henhold til købelovens § 83. Såfremt du anser den pågældende vare for at lide af en eller flere mangler, skal du reklamere til os på Nordical A/S inden rimelig tid efter, at du har – eller burde have – opdaget den pågældende mangel, hvorefter vi vil afhjælpe fejlen så hurtigt som muligt. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende. Dette gælder dog ikke varer med en kortere holdbarhed end 2 år.
Hvis der ikke er tid til at få varerne kontrolleret imens fragtmand er til stede, så notér på fragtbrev, at varerne modtages med forbehold for transportskade. På denne måde vil det være muligt at få beskadigede varer godtgjort af transportfirmaet, alternativt hvis der intet noteres på fragtbrev er det ikke muligt at få godtgørelse herfor.
Send venligst ikke varer retur uden foregående aftale.
Nordical A/S forbeholder sig ret til at vælge om varen skal krediteres eller ombyttes.
Bemærk at vi ikke modtager varer sendt ufranko eller pr. efterkrav.
Udebliver dine varer, er du forpligtet til at reklamere indenfor 1 måned, så vi kan få varerne efterlyst hos transportfirmaet. Reklameres der ikke rettidigt, må du anse varerne for tabt, og du kan ikke opnå kompensation for tabet.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.
Kontakt os på følgende mailadresse, og beskriv hvad problemet er så detaljeret som muligt: nordical@nordical.dk
5. Force majeure
I tilfælde af force majeure-begivenheder såsom krig, brand eller andre hindringer uden for Nordical A/S kontrol, forbeholder vi os sig retten til at annullere din ordre mod refusion af din betaling.